Welke taal spreken president Sarkozy en bondskanselier Merkel met elkaar?

Voordat een internationale conferentie begint, hebben Sarkozy en Merkel vaak een onderonsje. Je hoort nooit wat ze zeggen, maar ogenschijnlijk verloopt de conversatie vlot. Welke taal spreken ze?

Toegevoegd na 5 dagen:
Er is gesuggereerd dat ze Engels spreken omdat dit een voor hen 'neutrale' taal is. Ik kan me dat echter van een Duits en Frans regeringshoofd nauwelijks voorstellen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engels denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zweeds.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas geen Esperanto, maar Engels

Het beste antwoord

Waarschijnlijk spreken ze Engels. Je zou er ook niet van staan te kijken als Merkel naast Engels, Duits en Russisch nog andere talen spreekt waaronder Frans. Zij is nl hyperintelligent en was al jong hoogleraar natuurkunde en dat is wat anders dan politieke wetenschappen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het zou me niet verbazen als Merkel veel Frans spreekt met de president.

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk hebben zij vertalers bij zich, om bepaalde dingen te kunnen vertalen, daarnaast spreken ze hoogstwaarschijnlijk beide engels zodat ze het grootste gedeelte direct met elkaar kunnen communiceren, alleen bij speciale termen zal er dan een vertalter aan de pas komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel Duitsers leren geen Frans op school en heel veel Fransen leren geen Duits op school. Wat ze wel allemaal leren is Engels. Met name Engels is de internationale voertaal. Ze zullen dus Engels spreken indien geen ven tweeën elkaars taal hebben geleerd.;)
amc
12 jaar geleden
amc
12 jaar geleden
Omdat zij dermate chauvinistisch zijn, dat zij menen ook een wereldtaal te hebben, die iedereen maar moet leren!
De Duitsers denken ook hetzelfde, dus Franse taal wordt ook niet standaard aangeboden op school.
Duitsers (dat hoor ik vaak van hen) bewonderen ons Nederlanders om de kennis en het spreken van diverse talen. Wij kunnen ons meestal goed redden in het buitenland omdat wij verwachten dat niemand Nederlands kent. De Duitsers en Fransen vinden dat men hun taal maar moet leren, omdat zij een zg.'wereldtaal 'hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal waar, maar je kunt Merkel en Sarkozy niet op één hoop goien met 'de Duitsers ' en 'de Fransen'. Op dat niveau, en gezien de 'innigheid' waarmee ze elkaar omhelzen zou ik verwachten dat ze wel iets van elkaars taal afweten.
amc
12 jaar geleden
Da's een goeie, maar aangezien alletwee chauvinistisch zijn, zal de een niet voor de ander willen 'buigen' en zijn taal opgeven voor de ander. Ze zullen inmiddels best iets van elkaars taal weten, maar ik vermoed zomaar dat de een niet voor de ander wil onderdoen.:)
daarom zitten ze tijdens de overleg allemaal met koptelefoons.....

Iedere regeringsleid(st)er spreek in ze moedertaal er zitten allemaal tolken die het vertalen naar de andere regeringleiders.
Dit is voornamelijk om miscommunicatie te voorkomen, probeer zelf maar een anderen taal te spreken zonder daar echt gespecialiseerd in te zijn dan zal je merken dat het minder vloeiend loopt van daar de tolken.

Tijdens een onderling bezoek/ pauze/ whatever spreken ze engels.